II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

w Wodzisławiu Śląskim

Konkurs fotograficzny "Environmentally friendly landscape"


logo comenius 120pxZapraszamy uczniów II Liceum Ogólnokształcącego oraz Liceum Plastycznego do udziału w konkursie fotograficznym organizowanym w ramach projektu Comenius "Greener World". Przedmiotem konkursu jest przedstawienie dwóch autorskich fotografii - jednej czarno-białej i jednej kolorowej - będących realizacją tematu Environmentally friendly landscape. Jeden uczestnik może złożyć jedną pracę konkursową składającą się z dwóch zdjęć.

Opisana praca konkursowa (imię i nazwisko uczestnika, klasa) musi być złożona w sekretariacie szkoły do 30 września 2014.

Komisja konkursowa będzie oceniać zgodność z tematem, estetykę pracy (kompozycję, ostrość, punkty odniesienia), a także ujęcie tematu (ciekawe, nietypowe uchwycenie tematu).

 Nagrodą za zajęcie pierwszego miejsca jest wyjazd z grupą uczniów na Słowację (listopad / grudzień 2014) w ramach realizacji projektu Greener World.

 logo greenerworldRozstrzygnięcie konkursu nastąpi 3 października 2014.

Dodatkowych informacji dotyczących konkursu udzielają p. Joanna Dziwoki oraz wicedyrektor szkoły p. Wojciech Komorek.

 

Pełny regulamin konkursu

 

Relacja z wizyty uczniów II LO w Parmie we Włoszech

 

Wtorkowym rankiem 13 maja siedmioosobowa grupa młodzieży wraz z dwoma nauczycielami z naszego liceum wyjechała do Parmy we Włoszech. Wyjazd ten to kolejna wizyta realizowana w ramach projektu Comenius "Greener World". Po kilkugodzinnej podróży samolotem wylądowaliśmy w Bolonii. Stamtąd udaliśmy się pociągiem do pięknej miejscowości na północy Włoch - Parmy. Po dotarciu na miejsce byliśmy zmęczeni, lecz wciąż uśmiechnięci.

Czytaj więcej...

Uczniowie II LO wyjeżdżają do Parmy

logo greenerworld

W najbliższy wtorek grupa 7 uczniów oraz 2 nauczycieli wyjeżdża do Parmy we Włoszech. Wyjazd ten to kolejna wizyta robocza realizowana w ramach projektu Comenius "Greener World". Pełna relacja zostanie zamieszczona na naszej stronie po powrocie.partnerzylogo comenius 120px

Pobyt w Hiszpanii w ramach projektu Comenius

Pobyt w Hiszpanii w ramach projekt Comenius obfitował we wrażenia.

Pierwszego dnia pobytu w Bilbao spacerowaliśmy uliczkami tego pełnego uroku miasta, podziwiając piękno tamtejszej architektury. Następnego dnia mieliśmy okazję zwiedzić muzeum Guggenheima oraz katedrę św. Mikołaja. Po powrocie do hotelu poznaliśmy Portugalczyków i Słowaków, z którymi od razu nawiązaliśmy kontakt. Po południu wszyscy udaliśmy się w niezwykle wesołą podróż, dzięki której udało nam się zaprzyjaźnić z kolegami i koleżankami z zagranicy. W Corelli czekały na nas goszczące rodziny. Wieczór spędziliśmy w towarzystwie naszych nowych hiszpańskich przyjaciół.

Czytaj więcej...

Wizyta w Hiszpanii

partnerzy 

W najbliższy poniedziałek grupa nauczycieli i uczniów naszej szkoły wyjeżdża do miejscowości Corella w Hiszpanii na wizytę roboczą partnerów projektu Greener World, realizowanego w ramach programu Comenius. Wizyta robocza jest organizowana przez naszą szkołę partnerską Instituto de Education Secundaria "Alhama", a koszty związane z przejazdem oraz pobytem są w 100% finansowane ze środków Komisji Europejskiej. Wizyta będzie trwała 6 dni, wezmą w niej udział uczestnicy z 7 państw. Relacja po powrocie.

 

logo comenius 120px

◊◊◊

Wizyta w Turcji

Pierwsza wizyta robocza partnerów projektu Greener World


Turcja, Vezírköprű 5 - 10 listopada 2013

 

PODRÓŻ
Wyruszyliśmy tuż po północy 5 listopada w następującym składzie: uczennice Liceum Plastycznego Aleksandra Ryszka i Marta Zbroja – laureatki konkursu na logo projektu Greener World oraz nauczyciele pracujący przy projekcie - Joanna Dziwoki i Wojciech Komorek.
Najpierw minibusem do Wiednia, później pierwszy samolot do Istambułu i drugi do Samsun. Ostatni środek transportu to kolejny minibus, który zabrał nas do celu naszej podróży – Vezírköprű w prowincji Samsun. Dojechaliśmy na miejsce około 17, na dziewczyny już czekały rodziny goszczące.

 

DZIEŃ I
W środę, 6 listopada po raz pierwszy spotkaliśmy reprezentantów wszystkich krajów partnerskich naszego projektu – znaliśmy się wcześniej tylko z korespondencji mailowej.
Powitał nas koordynator – Rahmi, przedstawił dyrektora swojej szkoły pana Ísmail Uzun. Rahmi pracuje w prestiżowej szkole średniej, która specjalizuje się w kształceniu młodzieży zainteresowanej przedmiotami ścisłymi. Szkoła jest bardzo nowoczesna, w każdej sali znajduje się tablica interaktywna używana jako zwykłe narzędzie do pracy – mieliśmy okazję wziąć udział w lekcjach matematyki i chemii.
Uczniowie szkoły przygotowali dla nas pokaz tradycyjnych tańców tureckich, które mieliśmy okazję przećwiczyć już sami wieczorem. Staraliśmy się bardzo:)
W tym dniu odbyło się też pierwsze spotkanie robocze – omawialiśmy szczegóły harmonogramu działań projektowych, poszczególne zadania jak i przybliżone terminy najbliższych spotkań.

 

DZIEŃ II
Od rana ważne spotkania – w urzędzie miasta z zarządzającym prowincją panem Mahmut Kașikgi, który opowiadał nam o Vezírköprű i znaczeniu współpracy w ramach projektu. Wypiliśmy tradycyjną turecką herbatkę i wręczyliśmy podarunek od władz naszego powiatu.
Po południu już tylko praca – prezentowaliśmy owoce naszych przygotowań – przedstawiliśmy partnerom projektu naszą szkołę, opowiedzieliśmy o organizowanych przez nas przedsięwzięciach edukacyjnych i tradycjach naszego regionu. Druga prezentacja, jaką obejrzeli partnerzy projektu dotyczyła zasobów wodnych Polski i sposobu ich użytkowania na poziomie indywidualnym, lokalnym i ogólnopolskim.
Mieliśmy okazję obejrzeć prezentacje wszystkich partnerów projektu i sądząc po tym co zobaczyliśmy, możemy się spodziewać bardzo ciekawej współpracy. Odbyliśmy również kilka ważnych debat ze Słowakami – o pochodzenie Janosika czy przynależność terytorialną Trzech Koron:) Nasi partnerzy mają wspaniałe poczucie humoru!

 

DZIEŃ III
Kolejna ważna wizyta – tym razem przyjął nas burmistrz miasta pan Ibrahim Sadık Edis.
Mieliśmy okazję zobaczyć piękne miasto Amsaya, którego największą i najsłynniejszą atrakcją są grobowce pontyjskie wykute w skale w zboczu górskim wznoszącym się nad miastem.
Zwiedziliśmy też piękny meczet w centrum miasta, mieliśmy okazję wejść do środka i wysłuchać co na jego temat mają nam do opowiedzenia tureccy uczniowie, którzy pełnili rolę przewodników.
Wieczorem wzięliśmy udział w kolacji pożegnalnej, na której gościł również burmistrz miasta. Przed kolacją nasze plastyczki miały okazję przyjrzeć się artyście przy pracy – malował prezentując ciekawą technikę malarską tzw. marbling.
W trakcie kolacji wręczono nam oficjalne certyfikaty potwierdzające nasz udział w wizycie roboczej.
Kolejna wizyta robocza już w lutym w Hiszpanii, ale zanim ona nastąpi czeka nas sporo pracy związanej z realizacją kolejnych działań wynikających z założeń projektu.

 

Regulamin rekrutacji do projektu "Greener World"

Projekt „Greener World" programu Comenius – Partnerskie Projekty Szkół realizowany
przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej

 

Regulamin rekrutacji

 

§1 Postanowienia wstępne

Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczniów ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH do udziału w partnerskim projekcie szkół „Greener World" programu Comenius.

 

§2 Informowanie o prowadzonej rekrutacji

W celu zapewnienia równego dostępu do informacji o projekcie wszystkim zainteresowanym uczniom z klas I i II Liceum Ogólnokształcącego, oraz I, II i II Liceum Plastycznego przewiduje się zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminu rekrutacji na stronie internetowej ZSP.

 

§3 Założona liczba uczestników

Zgodnie z zapisami projektu udział w mobilnościach wezmą min. 24 osoby. W przypadku, gdy w budżecie projektu pojawią się oszczędności, możliwe będzie zwiększenie ilości uczestników.
Ze względu na organizację cyklu kształcenia na poziomie licealnym w projekcie mogą wziąć udział wyłącznie uczniowie klas I i II Liceum Ogólnokształcącego oraz I,II,III Liceum Plastycznego.

 

§4 Sposób rekrutacji uczestników

Przedstawicieli kadry zaangażowanych w projekt wyznaczy dyrektor Liceum.

Planowane terminy rekrutacji uczniów:

1) wrzesień 2013 (Turcja)
2) luty 2014 (Hiszpania)
3) kwiecień 2014 (Włochy)
4) październik/listopad 2014 (Słowacja)
5) luty 2015 (Francja)
6) kwiecień 2015 (Portugalia)

Uczniów biorących udział w wyjeździe wyłoni komisja rekrutacyjna złożona z dyrektora Liceum, koordynatora projektu oraz nauczyciela nadzorującego pracę uczniów nad poszczególnymi zadaniami wynikającymi z realizacji projektu.
Kryterium wyboru uczniów na wyjazd do Turcji stanowi wygrana w konkursie na logo projektu oraz konkursu na prezentację multimedialną na temat szkoły.
Kryterium wyboru uczniów na kolejne wyjazdy (Hiszpania, Włochy, Słowacja, Francja, Portugalia) stanowią:

  • dotychczasowa aktywność na polu działań projektowych
  • udział w kolejnych konkursach oraz zadaniach wynikających z założeń projektu (ogłaszanych sukcesywnie na stronie internetowej szkoły)
  • odpowiedni poziom znajomości j. angielskiego
  • zachowanie niebudzące zastrzeżeń wychowawcy, koordynatora oraz zespołu uczącego
  • W przypadkach wątpliwych o zakwalifikowaniu/niezakwalifikowaniu ucznia na wyjazd zadecyduje dyrektor ZSP

 

§5 Informacja o wynikach rekrutacji

Z posiedzenia komisji rekrutacyjnej zostanie każdorazowo sporządzony protokół, a informacja o uczniach
zakwalifikowanych na wyjazd zostanie umieszczona na stronie internetowej szkoły.

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok