Strona główna II Liceum Ogólnokształcące
Drodzy Uczniowie
Prawie wszyscy jesteście już zalogowani na platformie Google Classroom i otrzymaliście kody dostępu do zajęć od swoich nauczycieli. Od dziś wracamy do nauki. Będzie inaczej, ale postaramy się, aby kształcenie na odległość było dla Was przystępną formą nauki.
Planując lekcje nauczyciele biorą pod uwagę to, że każdy z Was funkcjonuje w innych warunkach i może mieć ograniczone możliwości do nauki. Lekcje będą wprowadzane zgodnie ze stałym planem lekcji. Każdego dnia powinniście wejść na zajęcia, które macie tego dnia w planie lekcji. Nie oznacza to, że musicie zadania wykonywać dokładnie w czasie tej lekcji. Lekcje mogą być prowadzone w różnych formach. Nie chcemy, abyście cały czas lekcji spędzali przed monitorem. Możecie wykonywać zadania w dowolnej kolejności.
Drodzy Uczniowie
Wiecie już z pewnością, że w szkole nie spotkamy się przed Wielkanocą, oraz że szkoły zostały zobowiązane do wprowadzenia kształcenia na odległość.
Podjęliśmy wyzwanie i wdrożyliśmy dla Was system G Suite, który w najbliższym czasie ułatwi nam współpracę, a w przyszłości będziemy wykorzystywać go na przykład do wymiany plików. Póki co, będziemy przede wszystkim pracować w aplikacji Google Classroom, ale G Suite to również dokumenty, arkusze, formularze, prezentacje, nielimitowany dysk oraz Google Hangouts (wideokonferencje, rozmowy głosowe, konwersacje).
W najbliższym czasie otrzymacie od swoich wychowawców dane dostępowe do konta w systemie. Wasze konta zostały założone w szkolnej domenie tischner-wodzislaw.pl, ale obsługa poczty pozostanie na razie wyłączona.
Instrukcja pierwszego logowania: https://www.youtube.com/watch?v=0NhpL6fFXxY
Konkurs UE dla Młodych Naukowców jest organizowany przez Komisję Europejską od 1989 roku. Do Finałów Polskiej Edycji EUCYS w tym roku jury zakwalifikowało 20 prac, w tym pracę badawczą Mateusza Kołka i Pauliny Zegarskiej. Podczas finałów w Warszawie poznamy laureatów i skład reprezentacji na wrześniowe finały w Hiszpanii.
EUCYS jest najbardziej prestiżowym konkursem uczniowskich prac badawczych w Europie z zakresu biologii, matematyki, fizyki i chemii. Laureaci mają okazję zdobyć indeksy na prestiżowe uczelnie, nagrody rzeczowe, staże w ośrodkach badawczych w krajach wspólnoty oraz nagrody pieniężne. Gratulujemy!!!
ADAMED Smart UP to program stypendialny, otwierający możliwości rozwoju przez bezpłatne warsztaty, indywidualną pomoc edukacyjną, a także wsparcie finansowe. Skierowany jest do uczniów wykazujących uzdolnienia w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych. Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w kilkuetapowej rekrutacji, w której musieli wykazać się wiedzą z zakresu biologii, medycyny, chemii, fizyki, informatyki. Spośród 8724 uczniów Rada Naukowa wyłoniła finałową 100. W ścisłym finale znależli się uczniowie naszej szkoły:
1. Mateusz Kołek (IIIA)
2. Olga Wilk (IIA)
3. Matylda Kołek (IF)
4. Mateusz Lampert z klasy (IF)
5. Łukasz Klon z klasy (IF)
Uczniowie zostali zaproszeni do ostatniego etapu rekrutacyjnego, którym jest rozmowa kwalifikacyjna z przedstawicielami świata nauki. Do programu zostaje zakwalifikowanych 50 uczestników. Jesteśmy dumni, że aż 5 uczniów naszej szkoły jest w finale! Gratulujemy i życzymy powodzenia!
Pomimo ciszy na szkolnych korytarzach ciągle o nas głośno. Spośród 320 uczestników, którzy przystąpili do Ogólnopolskiego Konkursu Przyrodniczego Tygrzyk, aż 4 uczniów naszej szkoły zakwalifikowało się do II etapu, są to: Marta Bauerek (IA), Emilia Czajka (ID), Piotr Sosna (IF) i Łukasz Klon (IF). Gratulujemy i trzymamy kciuki!
W związku z zawieszeniem zajęć, wprowadza się ograniczenia w obsłudze petentów szkoły. Prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny (32 4552228) i umówienie wizyty. W sprawach bardzo pilnych prosimy korzystać z wejścia od ul. Rybnickiej.
Drodzy Uczniowie i Rodzice
Zgodnie z decyzją Ministra Edukacji Narodowej zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w dniach 12 - 25 marca zostają zawieszone. Uczniowie nie przychodzą do szkoły. Decyzja wynika z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Przerwa w funkcjonowaniu szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki. Mamy nadzieję, że czas zawieszenia zajęć zostanie wykorzystany w sposób odpowiedzialny, na uzupełnianie wiedzy i doskonalenie kompetencji. Materiały dydaktyczne do samodzielnej pracy w domu, z którymi uczniowie mają obowiązek się zapoznać, będą w tym czasie udostępniane przez dziennik elektroniczny lub pocztą elektroniczną.
Prosimy o śledzenie informacji publikowanych na stronie internetowej szkoły, przesyłanych przez dziennik elektroniczny oraz informacji dotyczących sytuacji epidemiologicznej w kraju publikowanych na stronach GIS, MZ i MEN.
Pamiętajcie o swoim bezpieczeństwie w domu, rygorystycznie przestrzegajcie w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń. Unikajcie miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe).