W związku z odbywającym się tydzień temu Climate Action Week, nasz erasmusowy zespół zorganizował akcję szkolnego second handu. Wydarzenie miało miejsce przy bocznym wejściu do szkoły, gdzie rozłożyliśmy nasze stoisko z używaną odzieżą, biżuterią i książkami oddanymi przez uczniów i nauczycieli na cele charytatywne. Oprócz promowania ponownego użycia niepotrzebnych nam przedmiotów oraz ograniczenia konsumpcji, chcieliśmy wesprzeć środowisko naturalne. Pieniądze uzyskane w trakcie akcji – 397 złotych - postanowiliśmy przeznaczyć na symboliczną adopcję rysia, o której dowiedzieliśmy się ze strony internetowej WWF.
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie. Możemy śmiało powiedzieć, że akcja okazała się sukcesem i spotkała z aprobatą uczniów i nauczycieli. Mamy nadzieję, że przekonacie się o swojej sprawczości i realnym wpływie jaki nasza akcja wywarła na odbudowę populacji rysi w Polsce.
Zapraszamy do oddania głosu na najciekawsze logo projektu “Generations Cycling for Inclusion and Climate Action. 2022-2025”.
Czternastu uczniów II LO oraz LSP w Wodzisławiu Śląskim wzięło udział w konkursie na najlepszy symbol graficzny projektu Erasmus+ realizowanego przez naszą szkołę.
Z puli przedłożonych prac komisja konkursowa w składzie: dyrektor Wojciech Komorek, Monika Kołodziej-Mrosek, Małgorzata Bednarczuk-Bukowska i Joanna Dziwoki wybrała 6 najlepszych projektów, które przeszły do kolejnego etapu konkursu.
Od czwartku, 9 lutego 2023 można będzie podziwiać prace naszych uczniów jak i inne projekty logo przygotowane przez naszych projektowych partnerów na Instagramie oraz oddać swój głos na te prace, które wydają Wam się najlepsze.
Zapraszamy uczniów naszej szkoły do udziału w konkursie na logo projektu Erasmus+ "Generations Cycling for Inclusion and Climate Action. 2022-2025". Termin składania prac upływa 22 grudnia 2022 roku, na autora zwycięskiego projektu czeka atrakcyjna nagroda. Szczegóły w regulaminie.
Bardzo nam miło poinformować wszystkich uczniów II LO i LSP w Wodzisławiu Śląskim o rozpoczęciu realizacji projektu ‘Generations Cycling for Inclusion & Climate Action’ Erasmus+. W projekcie, którego koordynatorem jest zaprzyjaźniona hiszpańska szkoła - Alhama High School, Corella, Navarra, współpracujemy ze szkołami z Hiszpanii (IES Tierra Estella, Estella, Navarra), Portugalii (Escola Secundária de Azambuja, Azambuja) oraz Irlandii (Newtown High School, Waterford). Dodatkowo przy realizacji projektu współpracują z nami dwie organizacje zrzeszone w Europejskiej Federacji Cyklistów: z Irlandii (Cyclists.ie, The Irish Advocacy Cycling Network) i Hiszpanii (Biciclistas de Corella, Navarra).
Działania projektowe zakładają współpracę nie tylko wśród uczniów szkół i instytucji zaangażowanych w jego realizację, ale wyjście poza mury placówki, uczenie się od starszych pokoleń poprzez wspólne aktywne spędzanie czasu poprzez warsztaty kulinarne, ogrodnicze czy wycieczki piesze i rowerowe.
Projekt zakłada działalność w kilku głównych obszarach:
- integracja międzypokoleniowa - uczenie się od starszego pokolenia;
- zrównoważona mobilność - promowanie wśród uczniów i mieszkańców miasta ekologicznych sposobów przemieszczania się;
- działania ekologiczne - akcje sprzątania terenów zielonych, sadzenie drzew, podnoszenie świadomości ekologicznej;
- integracja społeczna – włączanie w aktywności projektowe osób niepełnosprawnych, starszych, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- budowanie wspólnoty – budowanie poczucia wspólnoty wśród ludzi w różnym wieku, o różnym pochodzeniu, płci oraz potencjale intelektualnym.
Zapraszamy uczniów zainteresowanych zaangażowaniem się w realizację projektu na spotkanie organizacyjne, które odbędzie się w najbliższy piątek, 21 października o 12.25 (6 godzina lekcyjna) w sali 0.01.
Strona 3 z 3