ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH

w Wodzisławiu Śląskim

 

II Liceum Ogólnokształcące Liceum Sztuk Plastycznych Ogólnokształcąca Szkoła Sztuk Pięknych
II Liceum Ogólnokształcące Liceum Sztuk Plastycznych Ogólnokształcąca Szkoła Sztuk Pięknych
  • Matura 2020
  • Matura 2019
  • patroni plastyka

Wizyta w Turcji

Pierwsza wizyta robocza partnerów projektu Greener World


Turcja, Vezírköprű 5 - 10 listopada 2013

 

PODRÓŻ
Wyruszyliśmy tuż po północy 5 listopada w następującym składzie: uczennice Liceum Plastycznego Aleksandra Ryszka i Marta Zbroja – laureatki konkursu na logo projektu Greener World oraz nauczyciele pracujący przy projekcie - Joanna Dziwoki i Wojciech Komorek.
Najpierw minibusem do Wiednia, później pierwszy samolot do Istambułu i drugi do Samsun. Ostatni środek transportu to kolejny minibus, który zabrał nas do celu naszej podróży – Vezírköprű w prowincji Samsun. Dojechaliśmy na miejsce około 17, na dziewczyny już czekały rodziny goszczące.

 

DZIEŃ I
W środę, 6 listopada po raz pierwszy spotkaliśmy reprezentantów wszystkich krajów partnerskich naszego projektu – znaliśmy się wcześniej tylko z korespondencji mailowej.
Powitał nas koordynator – Rahmi, przedstawił dyrektora swojej szkoły pana Ísmail Uzun. Rahmi pracuje w prestiżowej szkole średniej, która specjalizuje się w kształceniu młodzieży zainteresowanej przedmiotami ścisłymi. Szkoła jest bardzo nowoczesna, w każdej sali znajduje się tablica interaktywna używana jako zwykłe narzędzie do pracy – mieliśmy okazję wziąć udział w lekcjach matematyki i chemii.
Uczniowie szkoły przygotowali dla nas pokaz tradycyjnych tańców tureckich, które mieliśmy okazję przećwiczyć już sami wieczorem. Staraliśmy się bardzo:)
W tym dniu odbyło się też pierwsze spotkanie robocze – omawialiśmy szczegóły harmonogramu działań projektowych, poszczególne zadania jak i przybliżone terminy najbliższych spotkań.

 

DZIEŃ II
Od rana ważne spotkania – w urzędzie miasta z zarządzającym prowincją panem Mahmut Kașikgi, który opowiadał nam o Vezírköprű i znaczeniu współpracy w ramach projektu. Wypiliśmy tradycyjną turecką herbatkę i wręczyliśmy podarunek od władz naszego powiatu.
Po południu już tylko praca – prezentowaliśmy owoce naszych przygotowań – przedstawiliśmy partnerom projektu naszą szkołę, opowiedzieliśmy o organizowanych przez nas przedsięwzięciach edukacyjnych i tradycjach naszego regionu. Druga prezentacja, jaką obejrzeli partnerzy projektu dotyczyła zasobów wodnych Polski i sposobu ich użytkowania na poziomie indywidualnym, lokalnym i ogólnopolskim.
Mieliśmy okazję obejrzeć prezentacje wszystkich partnerów projektu i sądząc po tym co zobaczyliśmy, możemy się spodziewać bardzo ciekawej współpracy. Odbyliśmy również kilka ważnych debat ze Słowakami – o pochodzenie Janosika czy przynależność terytorialną Trzech Koron:) Nasi partnerzy mają wspaniałe poczucie humoru!

 

DZIEŃ III
Kolejna ważna wizyta – tym razem przyjął nas burmistrz miasta pan Ibrahim Sadık Edis.
Mieliśmy okazję zobaczyć piękne miasto Amsaya, którego największą i najsłynniejszą atrakcją są grobowce pontyjskie wykute w skale w zboczu górskim wznoszącym się nad miastem.
Zwiedziliśmy też piękny meczet w centrum miasta, mieliśmy okazję wejść do środka i wysłuchać co na jego temat mają nam do opowiedzenia tureccy uczniowie, którzy pełnili rolę przewodników.
Wieczorem wzięliśmy udział w kolacji pożegnalnej, na której gościł również burmistrz miasta. Przed kolacją nasze plastyczki miały okazję przyjrzeć się artyście przy pracy – malował prezentując ciekawą technikę malarską tzw. marbling.
W trakcie kolacji wręczono nam oficjalne certyfikaty potwierdzające nasz udział w wizycie roboczej.
Kolejna wizyta robocza już w lutym w Hiszpanii, ale zanim ona nastąpi czeka nas sporo pracy związanej z realizacją kolejnych działań wynikających z założeń projektu.

 

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok