Konkurencja/Klasa |
Skład |
Punktacja
|
IA |
IB |
IC |
ID |
IE |
ILP |
IIA |
IIB |
IIC |
IID |
IIE |
IIILP |
Zagrajmy to! |
drużyna |
25 | 17 | 13 | 9 | 4 | 11 | 12 | 21 | 21 | 0 | 0 | 0 | 14 |
Słownictwo sport- ang |
2
|
10 | 8 | 8 | 6 | 2 | 6 | 0 | 9 | 7 | 4 | 8 | 0 | 6 |
Słownictwo sport-niem/franc/hiszp/włos |
2
|
10 | 7 | 8,5 | 7 | 7,5 | 8 | 0 | 8 | 10 | 6,5 | 9 | 6,5 | 8 |
Relacjonowanie wydarzenia
|
2
|
10 | 10 | 9 | 7 | 5 | 0 | 6 | 10 | 9 | 0 | 0 | 0 | 8 |
Siatkówka |
6 | 20 | 15 | 5 | 3 | 2 | 10 | 4 | 20 | 10 | 4 | 3 | 5 | 0 |
Badminton |
1 | 10 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 7 | 6 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 |
Tenis stołowy |
1 | 10 | 10 | 5 | 0 | 7 | 6 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SUMA |
95 | 67 | 53,5 | 32 | 31,5 | 41 | 29 | 84 | 57 | 24,5 | 20 | 11,5 | 36 |
Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Wodzisławiu Śląskim z inicjatywy nauczycieli języków obcych oraz wychowania fizycznego. Jego celem jest zachęcenie uczniów do doskonalenia sprawności językowych oraz wzbogacenie słownictwa, poprzez czynny udział w dyscyplinach sportowych, komentowanie wydarzeń sportowych oraz spontaniczne reagowanie w języku obcym.
Połączenie nauki ze sportem pozwala na większe zaangażowanie fizyczne oraz emocjonalne, co pozytywnie wpływa na zapamiętywanie. Co więcej, połączenie Dnia Języków i Sportu powoduje, że grupa uczniów zainteresowanych udziałem w projekcie jest większa; projekt angażuje zarówno tych, którzy przedkładają aktywność ruchową nad wysiłek intelektualny, jak i tych, którzy zwykle stronią od ćwiczeń skupiając się na nauce.
Projekt będzie realizowany w dniach 15-29 kwietnia 2014. W tych dniach odbędą się spotkania z osobami, dla których język stał się narzędziem pracy, które z własnego doświadczenia wiedzą jak ważna jest umiejętność i sprawność komunikacji, które są lub były związane ze sportem. Chcielibyśmy położyć nacisk na potrzebę nauki języka obcego, jako narzędzia niezbędnego dla wszechstronnej edukacji oraz rozwoju osobistego; bo przecież znajomość języków obcych otwiera granice naszego poznania.
Zaplanowano również specjalne zajęcia przygotowane i prowadzone przez naszych uczniów, zajmujących się sportem wyczynowo lub amatorsko. Zakładamy, że słownictwo zasłyszane w kontekście autentycznym z ust przyjaciół przekazane z określonym ładunkiem emocjonalnym, będzie przez słuchaczy trwale zapamiętane.
Ponadto, w tych dniach, odbędą się zajęcia na temat sportów narodowych, znanych sportowców, sportu osób niepełnosprawnych, sportów mniej znanych itd. Zaplanowaliśmy również turniej klas do którego staną uczniowie wszystkich klas pierwszych, drugich oraz trzeciej Liceum Plastycznego. W poszczególnych konkurencjach klasy będą reprezentowane przez wyznaczonych przez nich zawodników. Tabela klasyfikacji generalnej zostanie zamieszczona na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej projektu. Liczymy na to, że w miarę jak klasy będą zdobywać punkty w poszczególnych dyscyplinach, ich apetyt na zwycięstwo, a tym samym zaangażowanie w działania związane z projektem, będzie rósł. Dyscypliny wchodzące w skład turnieju, to m.in.: relacjonowanie wydarzeń sportowych w języku angielskim, quiz ze znajomości słownictwa angielskiego związanego ze sportem, quiz ze znajomości słownictwa niemieckiego/ hiszpańskiego/ włoskiego związanego ze sportem, konkurs na skecz/ scenkę prezentującą sport narodowy, znanego sportowca itp., turniej piłki siatkowej, turniej tenisa stołowego, turniej badmintona.
Jako ewentualną dogrywkę zaplanowaliśmy dyscypliny, które z założenia mają bardziej bawić niż uczyć: rzut beretem oraz wyścigi z jajkiem.
Liczymy na efekty i dobrą zabawę:)
![]() |
![]() |
![]() |
OGŁASZAMY NABÓR KANDYDATÓW DO PROJEKTU
„OCEAN WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI"
Od 27 marca 2014 r. do 11 kwietnia 2014 r. będzie prowadzony nabór uczniów klas:
I, II, III liceów ogólnokształcących do Projektu „Ocean wiedzy i umiejętności" dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Pobyt w Hiszpanii w ramach projekt Comenius obfitował we wrażenia.
Pierwszego dnia pobytu w Bilbao spacerowaliśmy uliczkami tego pełnego uroku miasta, podziwiając piękno tamtejszej architektury. Następnego dnia mieliśmy okazję zwiedzić muzeum Guggenheima oraz katedrę św. Mikołaja. Po powrocie do hotelu poznaliśmy Portugalczyków i Słowaków, z którymi od razu nawiązaliśmy kontakt. Po południu wszyscy udaliśmy się w niezwykle wesołą podróż, dzięki której udało nam się zaprzyjaźnić z kolegami i koleżankami z zagranicy. W Corelli czekały na nas goszczące rodziny. Wieczór spędziliśmy w towarzystwie naszych nowych hiszpańskich przyjaciół.
W najbliższy poniedziałek grupa nauczycieli i uczniów naszej szkoły wyjeżdża do miejscowości Corella w Hiszpanii na wizytę roboczą partnerów projektu Greener World, realizowanego w ramach programu Comenius. Wizyta robocza jest organizowana przez naszą szkołę partnerską Instituto de Education Secundaria "Alhama", a koszty związane z przejazdem oraz pobytem są w 100% finansowane ze środków Komisji Europejskiej. Wizyta będzie trwała 6 dni, wezmą w niej udział uczestnicy z 7 państw. Relacja po powrocie.
◊◊◊
13 lutego kolejna grupa młodzieży uczestniczącej w projekcie „Aktywna Nauka" (zajęcia z matematyki lub fizyki) głównie z klas 3a i 3d pojechała na wycieczkę do Warszawy.
W czwartek zobaczyliśmy Muzeum Historii Żydów Polskich i Pałac Kultury. Zwiedziliśmy Muzeum Techniki oraz Muzeum Powstania Warszawskiego.
W piątek od rana zwiedzaliśmy Centrum Nauki Kopernik.
W laboratorium chemicznym na zajęciach pt „Szybkie i wściekłe...reakcje" badaliśmy działanie katalizatorów. W laboratorium fizycznym z zajęciach pt „Władcy świat(ł)a" testowaliśmy możliwości laserów. Doświadczenia wykonywaliśmy osobiście w grupach dwuosobowych pod opieką pracowników centrum. Były naprawdę ciekawe i nikt się nie nudził.
Byliśmy w Teatrze Robotycznym na spektaklu „O Królewiczu Ferrycym i Królewnie Krystali" Stanisława Lema...
„Humanoidalni artyści mówiący dialogami z Lema lub objaśniający wielowymiarowość.
Roboty, a dokładnie RoboThespiany, powstały w brytyjskiej firmie Engineered Arts Ltd. Zaprogramowanie każdego z nich trwało pół roku. W stworzonych przez Centrum Nauki Kopernik sztukach gra trzech robotycznych aktorów, a głosów użyczają im m.in. Piotr Fronczewski, Marian Opania, Wiktor Zborowski i Marta Lipińska."
TURCJA Vezirköprü |
PORTUGALIA Aambuja |
WŁOCHY Parma |
HISZPANIA Corella |
SŁOWACJA Novaky |
FRANCJA Saint Gregoire |