ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH

w Wodzisławiu Śląskim

II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi i Integracyjnymi im. ks. prof. J. Tischnera Liceum Sztuk Plastycznych im. O. Boznańskiej
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi i Integracyjnymi
im. ks. prof. Józefa Tischnera
Liceum Sztuk Plastycznych im. Olgi Boznańskiej

Międzynarodowy Dzień Artysty w Katowicach

Jak najlepiej rozpocząć  naukę w plastyku? Najlepiej rozpocząć wycieczką.  Międzynarodowy Dzień Artysty, który obchodzimy 25 października uczniowie pierwszej klasy Liceum Sztuk Plastycznych świętowali wizytą w Muzeum Śląskim. Katowice nas zawsze inspirują - tym razem odwiedziliśmy wystawę "Exlibris", która jest przeglądem najważniejszych technik i trendów w grafice miniaturowej. Józef Szajna to zdecydowanie osobowość „nieminiaturowa”. W Centrum Scenografii Polskiej też byliśmy. Galeria polskiej sztuki nowoczesnej po 1800 roku i Galeria śląskiej sztuki sakralnej to oczywiście stała pozycja na naszej liście – najlepsza historia sztuki w pigułce.

W BWA zwiedziliśmy wystawę pt. Portret Wielokrotny w fotografii, a na koniec listy zamknęliśmy Rondem Sztuki i Galerią+. Mamy nadzieję, że 5 lat nauki upłynie naszym pierwszym klasom równie intensywnie, ciekawie i pilnie.

Wyjazd na Wystawę końcoworoczną IV LP na ASP do Katowic

Kolejna wrześniowa wycieczka uczniów "Plastyka"odbyła się 29.09. Tym razem klasa IV LP odwiedziła katowicką Akademię Sztuk Pieknych, aby podglądnąc i trochę zainspirować się pracami studentów. Wystawa końcoworoczna studentów ASP to przegląd prac studentów wszystkich pracowni i kierunków. Miło było też zobaczyć prace naszych absolwentów i mamy nadzieję, że obecni uczniowie też dołączą w przyszłym roku do elitarnego grona studentów.

Wyjątkowa wycieczka uczniów "Plastyka" do Londynu

16 września uczniowie naszego Liceum Sztuk Plastycznych oraz Liceum Ogólnokształcącego rozpoczęli swoją pięciodniową wycieczkę do Londynu, wraz z Panią Renatą Szymanek i Anną Czarnotą oraz przewodnikiem Panem Leszkiem. O godzinie 4:20 dotarliśmy na lotnisko w Pyrzowicach, skąd o godzinie 6:25 rozpoczęła się nasza podróż na lotnisko London Luton.

Po przylocie do Anglii od razu metrem wybraliśmy się do największego muzeum sztuki i rzemiosła artystycznego w Londynie - Muzeum Viktorii i Alberta. To właśnie tam nasi uczniowie zobaczyli realizacje wielu innych rzeźbiarzy takich jak Donatello czy Canova. Naszą uwagę zwróciło również malarstwo takich artystów jak Delacroix, Courbet czy Botticelli. Oglądanie prac na żywo i poznawanie warsztatu mistrzów zapewne stanie się motorem napędowym dla rozwoju warsztatu młodych twórców

Czytaj więcej...

Muzea - start!

Pierwsza w tym roku lekcja historii sztuki w praktyce.
Po kilku latach remontu i modernizacji mury wodzisławskiego muzeum zostały ponownie udostępnione zwiedzającym. Dlatego, korzystając z okazji, pod przewodnictwem mgr Renaty Szymanek, uczniowie klasy 1  LSP wyruszyli na lekcję muzealną, przybliżającą historię miasta. Dzięki zaangażowaniu przewodniczki oraz jej historiom, stroje, makiety, obrazy i pięknie wyeksponowane przedmioty ułożyły się w barwną opowieść o życiu i zwyczajach pierwszych mieszkańców ziemi wodzisławskiej.

Do zobaczenia wkrótce!

EGZAMIN WSTĘPNY / REKRUTACJA DO LICEUM SZTUK PLASTYCZNYCH W WODZISŁAWIU ŚLĄSKIM - ważne terminy!

do 30.05.2022 r. do godz. 15.00 – złożenie deklaracji woli przystąpienia do egzaminu wstępnego (kliknij Deklarację tutaj lub w zakładce Rekrutacja)

16.05.2022 r. do 30.05.2022 r. do godz. 15.00 - złożenie dokumentów:

- wniosku o przyjęcie do Liceum Sztuk Plastycznych
                     - zaświadczenia o uczęszczaniu do klasy VIII szkoły podstawowej
                     - zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwskazań do wykonywania zawodu: plastyk.

Czytaj więcej...

Przegląd prac dyplomowych OSSP 2022

Nasza ostatnia klasa Ogólnokształcącej Szkoły Sztuk Pięknych zakończyła sześcioletnią edukację artystyczną w naszej placówce. Zapraszamy na szybki przegląd wybranych prac dyplomowych specjalizacji: techniki druku artystycznego.  Więcej prac dyplomowych w zakładce Dyplomy

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.